Unisirpaleita

Hajonnut.
Jäsenet ilman maskia.

Hän tuli kylään.
Ruotsinopettajan ääni
Loukkaantuu sanoessa.

Punainen tukka.

En anna hänen ajaa.

Hänen autossaan automaattiohjaus,
mutta olemme väärällä tiellä.
Jäätieksikin.

Bemari keskustassa,
takaovi auki.

Tapahtumassa epäilykset todeksi.

Kyselen.
Järkeviä vastauksia,
muttei uskottavia.

Loukkaannun.
Kotiin.

Tie vihreä,
lampi vieressä,
tapahtuma vehreyden keskellä.

Olen minä.
Loukkaanutnut,
koska ne olivat yhdessä.

Miten suhtaudun?

Vanha kouluni.
Lähden hänen kanssaan.

Hän asuu ystäväni luona.

Pettämisen logiikka;
Musta kissa,
mustan vajan edessä.

(Miksei se toinen?)

Huoneessa,
joka on vajan toisella puolen,
ei kuulu ääntäkään.

Ne tulevat ulos.

Mustasukkainen kumppani.



-------------------------------------------

Valvotun yön toisena tuntina päätin etsiä vanhoja tiedostojani korpuilta. Pölyisten korppujen päällä lepäsi kolme paperilappusta, joihin olin hajanaisin merkinnöin kirjoittanut ylös jotain vuoden 2009/2010 untani. Ilmeisesti olin kokenut unen sen verran yhtenäiseksi, että olin katsunut tarpeelliseksi kirjoittaa sen ylös. Tuolloin en kirjoittanut uniani ylös, jollei minulla ollut niistä mitään selkeää mielikuvaa kuusi herättyäni. Valitettavasti kyseinen uni jäi kirjoittamatta "paremmalla aikaa" puhtaaksi, eivätkä nämä sirpaleet enää palautua unta mieleeni. Mielenkiintoista tarinaa ne kyllä kertovat.

Kommentit