Unirytmin metsästys

Mennään nukkumaan aikaisin, herätään aikaisin ja mennään sitten taas nukkumaan aikaisin, niinhän se unirytmi tulee? Not in my case. Tuloksena tuon yrittämisestä, pyörisin sängyssä hereillä yhtä pitkään, kuin olisin muutenkin valveilla, eikä minua taatusti huvittaisi seuraavana aamuna nousta ylös. Ja seuraavana iltana sama toistuu... Kunnes lopulta luovutan.

Noh. On minulla tietenkin myös toimivammalta tapauksessani vaikuttava ratkaisu. Sekin tosin edellyttää sitä, että minun on oltava hereillä varhain ja mentävä nukkumaan illalla aikaisin. No mikä tässä on sitten toisin? Kaikessa yksinkertaisuudessaan jätän vain yhden välivaiheen pois, nukkumisen. Heräsin eilen suunnilleen puolen päivän aikoihin. Ehkä vähän ennen.

Tämän ansiosta sain myös erittäin hauskoja keskusteluja aikaan:
Kaveri: kuinkas sä oot jo hereillä"
Minä: oon ollu hereillä jo jonkin aikaa.
Kaveri: vai niin. määkin istun jo junas, lähtee just jyväskylään
Minä: ok... Heräsin noin 20 h sitte.
Minä: Eikun... on siitä ehkä vähän vähemmän aikaa... :D
Minä: 19 tuntia sitten.

Puhumattakaan keskusteluista, joita kävimme tuon ajan kaverini kanssa mesessä. Keskustelut kulkivat lempinimistä siihen, mitä sieniä Nietzsche oli mahdollisesti käyttänyt. Totesimme, että luultavasti kitkeriä suppiksia, eikä mitään kunnon hallusieniä, kun oli sen verran kitkerää touhua.

Pelasimme myös Hitlerinetsintää (eli otetaan wikipediasta ”Satunnainen artikkeli” ja yritetään löytää artikkelin linkkejä klikkailemalla mahdollisimman nopeasti tie Hitleriin. Yleisin on 3-4 klikkausta). Sitten pohdimme, miltä Bulbapedia näyttäisi suomeksi:

"Iilisiemen
ohjattu sivulta Siemensyöksy

Ruohotyypin isku, jossa..."

Sitten keskustelut lipesivät roolipelihahmojen ja hammassäryn kautta Kuolemaan, jolla oli elatusmaksut hoidettavanaan. Vanhoja kirjoitusprojektejanikin tongittiin ja siinä yhteydessä törmäsin vahingossa irtolappusilla oleviin muistiinpanoihini jostain ikivanhasta (= 2009 tai 2010 vuodelta olleesta) unestani. Muistiinpanot olivat varsin irrallisia, eivätkä enää oikein tuoneet mitään unikuvia takaisin mieleeni. Päätin kirjoittaa sen runomuotoon ja lyödä harhakuvaan.

Sitten lueskelimme joitain vanhoja viikon töitä sieltä ja pääsyimme youtubeen arvostelemaan Rauskin musikaalisia taitoja ja SOMBEJA. Myöskin yöllä sekoilevat kissat saivat huomiota.

Huomenna minulla on ensimmäinen tämän vuoden luentoni. Minun on kuitenkin oltava aamusta Tampereella ja luento alkaa Oulussa puolista päivin. Luulen, että en ole menossa sinne.

Kommentit