Miten hurisee?

Tuota kysyi minulta facebook tänään, kun vaihdoin sen kielen suomeksi. Kieli vaihtui nopeasti takaisin eestiin. Vaikka osaa fb:stä ei ole käännetty, vaan esimerkiksi kommenttikentässä lukee "Write a comment", tuntuu silti viron "Millest mõtled?" mukavammalta, kuin "Miten hurisee?".

Koneeni hurisee. En minä.

Mutta muuten alkaa kuulua ihan hyvää. Olin kaksi viikkoa kipeänä. Oli tuskaa raahata takapuolensa viron aamuluennoille, joissa istuin niiskuttaen ja köhien. Muuta en meinannutkaan jaksaa tehdä. Läksyjä jäi rästiin, pyykit jäi pesemättä ja muuta sellaista pientä.

Perjantaina flunssa alkoi hellittää. Jaksoin tehdä rästissä olevat vironläksyt, tiskata tiskit ja siivota. Sitten maratonasimme kavereiden kanssa Supernaturalia. Pyykeille ei jäänyt aikaa ja intoa. Eikä niitä tullut pestyä viikonloppunakaan.

Meillä oli speksin puolesta tehoviikonloppu, mikä tarkoitti kellon ympäri kestäviä harjoituksia. Siellä oli aivan mahtavaa. Katsellessani, miten kaikki alkoi pelata yhteen, mulle tuli sellainen kirjas hetki, jolloin mä tajusin, missä mä olen mukana. Ja mä pidin siitä.

Näyttelemisharjoituksien lisäksi koodailin Pahkille nettisivuja, jotka julkaistaan toivottavasti ensi kuun alussa.

Se oli kuluttavaa ja antoisaa.

Tänään ei ollut vapaita pyykkivuoroja sopiviin aikoihin, joten varattiin pyykkivuoro huomiselle. Nyt kun on parantunut (ainakin suurin piirtein), voi alkaa yrittää saada jotain aikaankin.


Tänään koluamiani jänniä uutisia:
» Ananastehtaalta pääsee pois vain pakenemalla
» Kaskelotit adoptoivat vammautuneen delfiinin

Ja sitten siinä olikin ne, joihin kannattaa käyttää viikon ensimmäiset kaksi lukukertaa Hesarin parissa.


Kommentit