Tahtoo!

-> Original
Tästä tulee sellainen jokaiseen teini-personailiin vakiona kuuluva selvitys esineistä tai asioista, joita ensimmäisen maailman pilallehemmottelema ylläpitäjä haluaa.

Tuota... joo. Lähinnä tämä turhakelistaus painottuu tuonne tekniikan puolelle. Ja kun valitettavasti en ole teini enää, ei vanhemmat enää maksa. Tai en tiedä, ehkä jotain maksaisivatkin, mutta oma ylpeys ei anna myöden.

Ajattelin ensin aloittaa siitä, mitä tarvitsen kaikkein eniten, mutta kun oikeasti ajattelen asiaa, en oikeasti tarvitse mitään näistä. Joten aloitan siitä, mitä haluan kaikkein eniten ja jatkan satunnaisessa järjestyksessä eteenpäin:

Nintendo 3DS + Pokémon Y
"Kun kaikki kaveritkin..." On vaan paljon kivempi pelata, kun kaikki muutkin pelaa peliä suunnilleen samoihin aikoihin. 3DS maksaa tällä hetkellä suunnilleen 150-200 eetua ja peli ilmestyessään maksaa 45 euroa. Eli yhteensä hintaa tulisi vähintään parin sadan pintaan.

Sony DSC-RX100 digikamera
Tällä hetkellä mulla on digijärkkäri Canon EOS 300D ja pari objektiivia kaverina. Järkkäri on vaan yksinkertaisesti melko kohmelo ja vaikea kuljetettava. Sen lisäksi kaverin pokkari näyttää ottavan parempia kuvia ja helpommin. Hintaa vain tuolla on tällä hetkellä 600-700 euroa riippuen kaupasta.

Wacom Intuos5 Touch M piirtopöytä
Mun ensimmäinen piirtopöytä oli Intuos3, joka alkoi jökkiä ja ostin tilalle alennuksesta löytämäni bamboon. Mikään ei silti estä haaveilemasta paremmasta. Hintaa tuolla vehkeellä olisi noin 400 euroa.

Älypuhelin
Kuten näkyy, näihin en ole vielä niin perehtynyt, että osaisin sanoa tarkkaa merkkiä ja mallia. Kestävä mun puhelimen pitäisi ehdottomasti olla. Ja sellainen, ettei mene järki sen näytönohjaimen kanssa. Luulen, että joku edullisemman luokan älyköistä olisi mulla melko passeli (hintaluokka 250-350). Mutta mulla on jo kerrassaan mainio kapula, jolla voi soittaa ja lähettää viestiä, eikä se hajoa. Tai siis... jos mä onnistun hajottamaan tuon nykyisen, älypuhelimilla ei ole mitään toivoa. Silti mulla on jotenkin sellainen kutina, että semmoista pitäisi opetella käyttämään.

Vironreissu
Hyötykäyttöä tälle vuoden opiskelulle! Sen lisäksi Virossa olisi paljon kauniita ja kiinnostavia kohteita, sekä joitain tuttuja. Tukisi mukavasti sivuainettani. Hinta-arvio noin viikon reissusta kera yöpymisien, laivalippujen, polttoaineiden ja syömisien: 500-600 euroa.

Koira
Ei ehkä kaikkein ajankohtaisin näistä. Tällä hetkellä kaikkein soppelimmalta näyttäisi rotuna kultainennoutaja, joiden pentujen hinnat ovat 1100-1200 euroa. Plus sitten vielä kaikki muut koiran aiheuttamat kulut kuten rokotukset, ruuat, välineet ynnä muut.


Heei! Kyllähän mun kesätyörahat näihin kaikkiin riittäisi! (Tai no koirasta en tiedä...) Jos siis mun ei olisi tarkoitus elää niillä vuoden yli. Ehkä, jos söisin pelkkää kaurapuuroa... 

Hmm... Enpä taida.

Kommentit