Toimintatorstai


Torstai on tosiaan ollut toimintaa täynnä. Tämän  kirjoitushetkeen mennessä olen ilmeisesti unohtanut jo puolet. Keskittymiskykyni on vissiin nolla tänään. Syytän syyslomaa. Sen jälkeen kaikki on ihan sekaisin. Luennot on siirretty eri paikkoihin ja eri aikoihin. Paitsi, että jotkut ei olekaan siirretty.

Unohdin, että minulla on tänään sarjakuvakurssin luento, koska se oli mystisesti kadonnut kalenteristani. Ei se sinänsä valtaisa menetys opinnoilleni ole, sillä kurssilla ei ole edes läsnäolopakkoa, mutta kun se kurssi olisi vain oikeasti niin kiinnostava, että oikein mielelläni istuisin niillä luennoilla. Tällä kertaa se olisi käsitellyt japanilaista sarjakuvaa.

Virossa tajusin lisää uusia hienoja lingvistisiä asioita. Ennen tätä olen siis tajunnut vironkielen avulla, että suomenkielen sana talous on johdettu sanasta talo ja kani tarjoittaa pörröisen eläimen lisäksi myös panttilainaamoa. Tänään tajusin, että "seis" on sanasta "seistä". Rakastan lingvistiikkaa.

Iltalisäys:
Tämän jälkeen menin sitten suoraan ainejärjestömme kokoukseen, missä todettiin tekemäni julisteen olevan hyvä ilman muutoksia (mikä tarkoittaa, että mun ei tarvitse murehtia enää siitä). Sieltä jatkoin sitten suoraan Pahkispeksin miittinkiin, missä päivitin tietoni siitä, mihin kaikkeen olin lupautunut: nettisivujen design, taitto, eräs toinen tietokonehomma speksiin liittyen ja sitten olen vielä vissiin osana lavastusporukkaa. Vähältä piti etten lupautunut vielä sanoitustiimiinkin. Niin siis sen lisäksi, että näyttelen.

Sieltä sitten edelleen suoraan saunaan ja sieltä vähän vähemmän suoraan kaverin luokse kirjoittelemaan Nanoa.

Ai niin, olen hakenut harjoittelupaikkaa eräästä lastenkirjallisuutta tuottavasta konseptista. Se vaikuttaisi kerrassaan sopivalta pestiltä minulle, mutta jää nyt nähtäväksi saanko sitä. Hakijoita oli ilmeisesti ollut varsin runsaasti.

Kommentit