Unelma

Mulla on kaksi suurta unelmaa. Jos ne molemmat toteutuvat, niin tiedän kaksi asiaa varmoiksi:
1. Voin olla rehellisesti oma itseni ja sen vuoksi uskon niiden kannattavan, mutta myös...
2. Se ei tule olemaan helppoa. Itse asiassa oon varautunut siihen, että pahimmassa tapauksessa osa mun sukulaisista hylkää mut, saan aivan vitusti anonyymiä vihapostia ja minua lytätään julkisesti. Mahdollisesti tulee jopa olemaan maita, joihin en voi sen vuoksi matkustaa.

Tiedän myös, että sitä ei voi peruuttaa ja että mulla on laaja tukiverkosto, joka pitää mut pinnalla.

Kyseessä ei siis ole varsinaisesti mitään, mikä vaikuttaisi ihan hirvittävästi kehenkään muuhun, kuin minuun itseeni. Välillisesti kylläkin jonkun verran vähän kaikkiin lähelläni.

Aion nimittäin olla julkisesti muunsukupuolinen kirjailija.

Ajatuksena se tuntuu kertakaikkisen hyvältä ja oikealta. Kaikkien ei kuitenkaan tule olemaan helppoa hyväksyä binäärin ulkopuolista sukupuolisuutta. Julkisuus - jota kirjailijana on melko mahdotonta vältellä - ei tee asiaa ainakaan helpommaksi.

En pidä julkisuudesta. Suoraan sanoen koko asia jossain määrin kammottaa minua, mutta tiedän sen olevan välttämätön paha. Tiedän myös, että osaan käyttää sitä edukseni. Olen kohtalaisen luonteva ja jopa karismaattiseksikin kehuttu esiintyjänä. Jossain määrin se myös kiinnostaa minua. Pidän kovastikin siitä, jos työni saavat laajaa yleisöä, mutta en ole yhtä innokas liittämään omaa persoonaani siihen mukaan. Tiedän kuitenkin, että menestyn luultavasti paremmin, jos teen itsestäni henkilöbrändin.

No, sitä on vielä aikaa miettiä. Edes ensimmäisen teokseni käsikirjoitus ei vielä ole valmis. Vaikkakin minulle on hahmottunut tarinan kaari aivan uudella tavalla ja olen saanut inspiraatiota lomasta.

Kommentit