Äidistä ja teestä

Tämä merkintä on kirjoitettu siksi, että voisin kertoa, miten hieno ihminen äiti on ja että minun pitäisi juoda enemmän teetä.

Syyslomalla, tai "perioiditauolla" kuten yliopistolla sanotaan, olin vanhempieni luona käymässä ja unohdin samalla sinne kaksi binderiäni. Se on aika paljon, kun ottaa huomioon, että minulla on neljä binderiä yhteensä ja käytän niitä päivittäin. Sen lisäksi ne on luettavissa alusvaatteiksi, joka asettaa tiettyjä vaatimuksia niiden pesutiheydelle. Onneksi avopuolisoni pääsi käymään sen kautta oman syyslomansa päätteeksi.

Sanoin äidille, että laittaa ne binderit vanhempieni luo jättämään reppuun ja pistää sen eteisen pöydälle, josta avokkini voi kätevästi napata sen mukaan lähteissään yöjunaan. Ja, että sinne voisi oikeastaan laittaa pullon mehua, sillä unohdin ottaa mehua mukaan.

Purin eilen illalla repun. Siellä oli pullo omenamehua ja pullo punaherukka-vadelma-mansikkamehua, purkki mustikka-suklaahilloa, viisi pakettia teetä, talvivaatteita ja ne kaksi binderiä pohjimmaisena.

Äiti on paras.

Lisäksi erinäiset keskustelut muutamien ystävieni ja muiden tuttujeni kanssa ovat nostaneet arvostustani vanhempiani kohtaan. Asiat olisivat voineet mennä niin paljon huonomminkin.

Ja luulen, että mun pitäisi juoda ahkerammin teetä. Se voisi tehdä ihan hyvää aineenvaihdunnalle ja laihdutusprojektilleni. Ja sille, että mulla on 9 avaamatonta pakettia teetä ja 5 avattua. Kaikki on eri sorttia.

Kommentit