Arkkiviholliseni iskee jälleen


Universumi ei todellakaan halua mun olevan ajoissa. Tänään, kun eliminoin kaikki keksimäni syyt olla myöhässä luennolta failasin silti. Heräsin hyvissä ajoin. Keräsin kaikki tarvitsemani tavarat mukaan. Menin sellaisen kaverin kanssa yhtä matkaa, jolla alkaa tentti varttia aikaisemmin kuin minulla luento, joten olin varmasti aikaisessa. Varmistin kolmesta eri lähteestä (kalenterista, oulun yliopiston lukkarista ja weboodista), että olen oikeassa salissa. Sitten tarkistin meidän kurssisuunnitelmasta, että tänään pitäisi olla jotain. Silti jäin yksin luokkahuoneeseen ihmettelemään.

Eikö meillä ole tänään luentoa jostain syystä X, jota minulle ei ole kerrottu / en vain jostain syystä viime luennolta muista? Onko luento siirretty? Ja ennen kaikkea, MISSÄ HELVETISSÄ TÄSTÄ ON ILMOITETTU, KUN KAIKKI MUUT OSAAVAT TEHDÄ OIKEIN?! Tarkistin sähköpostin, tarkistin optiman, tarkistin Oulun yliopiston sivut ja yritin jopa saada opettajaa kiinni kielikeskuksesta, joka ei myöskään ollut enää siellä, missä sen olisi pitänyt.

Ei, en näillä viisi tuntia nukkumaan päässeillä aivoillani vaan tajua. Aivoilla, jotka olisivat voineet nukkua täydet yöunet, jos olisin tiennyt tästä. Edes kakara, joka yleensä alkaa vapaapäivinäni huutaa naapurissa aamu seitsemältä, ei tänään huutanut. Olisin saanut nukkua häiriöittä. Olisin....

Vittu mitä kafkaa.

Kommentit