Tunteet ftw

Omia tunteitaan pystyy jossain määrin manipuloimaan, jos on oppinut miten se itsellä toimii. Mulla toimii usein järkeily. Tänään olin aamulla ensin aivan hirvittävän innoissani, kun keksin uusia juttuja siihen, mistä kirjoittaa graduni. Sitten olin vähän vähemmän innoissani ja sitten minusta tuntui, että ketään ei kiinnosta miljoonassa vuodessakaan mun graduni, tai ylipäätään mikään, mitä mä nyt sitten saankin päähäni alkaa tehdä. 

Sitten kelasin filmiä taakse päin ja mietin, miksi mun graduinnostus laimeni niin nopeasti ja oli jo hyvää vauhtia muuttumassa apatian kautta epätoivoksi. Aamulla, puoli kuuden aikaan ollessani lähdössä töihin kerroin tämän mullistavan, hyvin alalleni spesifin ajatusketjun puolisolleni, jota ei selvästi voinut vähempää kiinnostaa.

Siitä tunnepuoleni oli ottanut nokkiinsa. Että jotakuta (omaan unirytmiinsä nähden täysin väärään aikaan) vastaherännyttä ei kiinnosta hyvin spesifit vieraan tieteenalan yksityiskohdat. Jos pistän itseni vastaavaan tilanteeseen, niin minuakin luultavasti kiinnostaisi kuin akuankkaa kolmelta aamuyöllä.

Tunteet on ihan hemmetin typeriä. Tämän takia mä kuuntelen järkeä.

Kommentit