Hoidettu: työt ja essee


Olen ollut nyt muutaman päivän vanhempieni luona käymässä ja minulla on ollut töitä. Aikaisempana työpäivänä kaikki ei mennyt ihan nappiin, noin niinkuin lievästi sanottuna, mutta päivä tuli tehtyä ja hommat hoidettua, vaikka yhdeksäntuntinen päivä olisi melko rankka noin kylmiltään, eikä aivot meinanneet ihan toimia liian vähien yöunien jälkeen.

Nyt alkaa unirytmini olla korjaantunut vähän oikeampaan suuntaan, vaikka vieläkin väsyttää. Toissapäivänä olin pari tuntia töissä ihan aamusta. Onnistuin aiheuttamaan hälytyksen ja lukitsemaan itseni erilleen avaimista. Hätää ei kuitenkaan varsinaisesti ollut, sillä sain jatkettua töitä siihen asti, että vanhinkohälytykseni kuullut ihminen tuli paikalle ihmettelemään ja päästi minut avaimien luokse. Sitäkään ei kuulemma ollut edes vituttanut herätä hälytykseen, sillä sen olisi kuulunut jo olla hereillä ja olisi ilman hälytystä nukkunut pommiin. Että kaksi mokaa korjasivat kivasti toinen toisensa.

Tämän työrupeaman jälkeen kävin kirjastosta lainaamassa esseemateriaalia ja menin tutustumaan siihen. Eilen kirjoitin sitten kyseisen esseen. Koko päivä siinä meni, mutta päälle 10-sivuinen essee tuli valmiiksi ja lähti luennoitsijalle. Tänään minun ei tarvitse tehdä mitään järkevää. 

Vironkielen tentin tulokset olivat tulleet. Olin pärjännyt ihan keskinkertaisesti. Olin toivonut vähän parempaa tulosta, mutta en kovin pettynytkään jaksa olla. 

Vielä pitää mennä käymään Oulun päässä hoitamassa asioita kuntoon, mutta muutoin voinen julistaa joululomani alkaneeksi. (Joskin voisi jossain välissä tehdä loppuun yhden viisitoistasivuisen rästiesseen, mutta oh well...)

Kommentit