Sit palkkatöissä...

Kaverini joskus väitti, että se, mitä ihminen ostaa palkkatyönsä ensimmäisestä palkasta, kertoo ihmisestä paljon. Oon nyt ollut kaksi kuukautta töissä, joten ehkä olisi aika kertoa, mitä minä ostin ensimmäisillä palkkatuloillani. Tiliotteeni mukaan olen ostanut seuraavat asiat ensimmäisen palkkani saamisen jälkeen:

- Riippumatto
- Bussilippuja
- Paikallisen vesistönsuojelujärjestön jäsenmaksu
- Junalippuja
- Maalia ja muita sisustus- ja remppatarvikkeita
- Opintolainan lyhennys

(Tähän ei ole listattu mukaan omia tai eläinten ruokaostoksia.)

Mitä se kertoo minusta? Mulle on selvästikin tärkeää että viihdyn siellä, missä mä asun (sisustaminen ja riippumatto) ja että voin pitää huolta miljööstä (remppa ja vesistönsuojelu). Niiden lisäksi minulle on tärkeää tavata kavereitani, jotka asuvat kaukana (juna- ja bussiliput). Pidän myös itseäni melko järkevänä ihmisenä, joka ei tykkää olla velkaa (lainan lyhennys).

Ehkäpä se kertoo jotain minusta.

Kommentit

  1. Ihan ekasta oikeasta palkasta (työharjoittelu päiväkodilla keväällä 2006) ostin Matrix dvd-kokoelmaboxin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan hyvä käyttökohde :D Mä en ees muista, mitä ostin ensimmäisillä kesätyörahoillani joskus 14-vuotiaana.

      Poista

Lähetä kommentti