Pitkä matematiikka

Mitä me teemme pitkän matematiikan tunneilla? Avaan teille tätä salaisuuksien verhoa siitä näyttämällä teille muistiinpanoni yksiltä kaksoistunneilta, jonka aikana kirjoittelimme kaverini kanssa monisteen taakse mitä tunnilla tapahtuu. Lähdimme tunnilta varttia aiemmin, koska linja-automme lähti.

[Minun kommenttini]
(Kaverini kommentit)
Tuntia jäljellä


Tulemme luokkaan. Opettaja käskee tehdä tehtävät taululle ja häipyy jonnekin.
[Mä haluan pois täältä]
40 minuuttia
Opettaja tulee, katsoo mitä olemme tehneet taululle ja lähtee uudelleen jonnekin.
35 minuuttia jäljellä
[Jes… ja mitään ei olla viel tehty]
34 minuuttia
Opettaja tuo ratkaisumonisteen niihin tehtäviin, joita emme ole osanneet… ja niihin, jotka olemme osanneet. ”Luemme” monisteen itsenäisesti läpi. Opettajamme höpöttää sen läpi. Opettaja ottaa kirjasta jonkun esimerkin.
25 minuuttia
Opettaja selittää esimerkkiä läpi ja söheltää jotain. Esimerkin tilalle, valkokankaalle lävähtää kuva jostain autosta.
20 minuuttia
Opettaja säätää taas jotain ja auto vaihtuu videopätkään jostain.
(Olisin kyl voinu kattoo kauemminkin)

Tuijotellaan vuorotellen kelloa, kun opettajamme edelleen selittää jotain esimerkistä.
(Ja se vielä ihmettelee minkä takia sen leukaluut on kipeet…)
16 minuuttia
Oho, siirryimme jo toiseen esimerkkiin.
15 minuuttia

[Nonni, ollaan oltu tääl jo tunti.]

13 minuuttia
Alamme tehdä ensimmäistä tehtävää.
6 minuuttia
Opettaja antaa kotitehtävät.
5 minuuttia
Ensimmäinen tehtävä väärin. Alamme tehdä lähtöä.
(ja mitää en oppinu)

Kommentit