Haluaisin eteenpäin

Tähän aikaan vuodesta pitäisi vissiin tehdä vuosisummaryjä. En tee. Haluaisin eteenpäin. Aivan kaikessa. Gradu ei etene. Opinnot ei etene. Työnhaku ei etene. Henkilökohtainen elämä ei etene.

Mä en tiiä olenko mä lisääntymiskykyinen tai voiko musta koskaan tulla lisääntymiskykyistä. Mulle olis ihan fine, että en olisi. Mulle olisi ihan fine, että tulisin raskaaksi. Mutta tää epävarmuus ei ole ok. Odottaminen ei ole ok. Haluaisin edetä transprosessissa niin pian kuin mahdollista ja mahdollisen lisääntymiskyvyn odotteleminen ei varsinaisesti tee mielenterveydelle hyvää.

Vaikka mä menisin nyt takaisin transpolille, ne eivät välttämättä (jopa todennäköisesti) suostuisi myöntämään mulle mitään hoitoja, koska enhän mä voi tietää, että jos mä vaikka sattuisinkin olemaan lisääntymiskykyinen joskus ja saisin lapsia. (Koska lisääntymiskyky on mielenterveyttä tärkeämpää.) Jos ei ole 100% varma, että ei voi tai halua saada koskaan lapsia, on todella vaikea saada hoitoja. Ja jos on riittävän nuori, se todennäköisesti kyseenalaistetaan, vaikka olisikin.

Mitä mä voin tehdä? Varmaan vaan jatkaa YTHS:lle soittelua.

Kommentit