Sivistynyt ystäväni

Jostain syystä tuli puheeksi opistolla erään ystävämme yleissyvistys. Sen seurauksena kävimme seuraavanlaiset keskustelut. Merkittäköön tätä ystävääni vaikka kirjaimella A ja muita keskustelijoita kirjaimilla B ja C.

MINÄ: A! Etkö sä seuraa uutisia?
A: En..? Ei siel tapahdu mitää...
MINÄ: No tietkö, mitä Afrikas tapahtuu?
A: Eiks siel ollu joku öljyvuoto?
MINÄ: … No ei. Siel on vaan syösty diktaattoreja alas ja koko vitun maanosa on ihan sekasi.
A: No emmä ees tiiä mikä se dik-diktaattori on.
ME: *Huokaus* Se on yksinvaltias, tyranni...
A: Dinosaurus!
ME: *Syvä hiljaisuus*
A: No se kuulosti ihan siltä...

B: No tiedätkö sä mikä on LSD?
A: Sehä on huume.
C: Joo. Hyvä A! Entäs valas?
A: No kyl mä sen tiiän. Se on semmone iso kiva olio!
MINÄ: Nii, mut onks se esimerkiksi lintu, nisäkäs vai kala?
A: Eiks se oo nisäkäs?
ME: *Aplodit* Entäs Koraani?
A: Eiks se oo se vedessä elävä juttu?
ME: *Hiljaisuus ja sitten jäätävä naurunpurskahdus* A! Se on KORALLI!
A: Ai...
MINÄ: No mikäs on marttyyri?
A: Onks se joku pappi?
ME: No ei nyt ihan.
A: En mä tee tolla tiedolla mitää!
C: Se kuuluu yleissivistykseen.
A: No mitä mä sillä teen?
MINÄ: Se auttaa vaikka siinä, ettei tunne itseään jatkuvasti tyhmäksi.
A: En mä tunne itseäni tyhmäksi.
ME: *Hiljaisuus*

Kommentit