Fb-mietintää

Facebook herättää kysymyksiä. Ketkä oikeastaan ovat kavereitani? Kaikki, jotka tunnen? Ketä mä tunnen? Tunnenko mä henkilön, jonka kanssa olin samalla luokalla pari vuotta, mutten muista juteltiinko me edes koskaan? Entä kaverinserkunmuksun, jonka olen nähnyt pari kertaa ja sen takia se ei uskaltanut Mennä käymään naapurikunnan puolella, koska uskoi sen olevan täynnä puukkohulluja? Läheisimpiä kavereitani totta kai. Mä en edes tiedä minkä ikänen tää muksu on nykyään. Se oli kymmenen, ku näin viimeksi… ja mitenköhän kauan siitäkin oli? Vuosi? Kolme?

Mitä jos sen vetämäni kerhon muksut heittävät kaveripyynnöllä? Pyynnön heittäneet ovat kyllä varmasti mukavia, mutta sopiiko kaikki jutut, mitä sanon tai pohdin sen ikäisten korville? Ehkä pitää vain olla puhumatta niitä, mitkä ei sovi. Tai tutustua tarkemmin noihin yksityisyydensuoja asetuksiin ja ryhmitellä tarkkaan henkilöt ketkä näkevät ja mitä näkevät. Sitä ilmeisesti on jonkin verran mahdollista tehdä.

Oli muuten matikan kirjoitukset tänään. 10 tehtävää maksimi, 6 tein + kahteen tehtävään piirsin kivan kuvan. Jää varmaan ämmä saamatta. Äikästä on kyl vie hyvät mahkut ällään. Sain esseekokeesta äikän opettajan mukaan 50 pistettä (60 on maksimi).

Kommentit