Ei kannattanu herätä

...vaan heräsinpä silti. Ja vielä niin mukavasti, että mulla oli herättyäni vartti aikaa päästä linkkapysäkille kolmen kilsan päähän.

Yllättävää kyllä sain jopa kaikki oikeat kirjat mukaan. Linja-auto oli tietenkin tupaten täynnä, koska siellä oli ylä-astelaisten lisäksi vielä kutosenkurssilaiset, mutta sainpa silti istumapaikan ja pääsin kertailemaan vielä vähän enkun sanakokeisiin, joista sain kuulla eilen. Koe-alue: n. 20 sivua (mukavia sanoja kuten vaikkapa tietokoneavusteinen etäopiskelu), ehdin lukemaan jotenkuten 10 sivua. 

Sain silti 8½ yllättävää kyllä. Nautintoani tästä saavutuksesta kuitenkin häiritsi kurkkukipu, pään jomotus ja nenäverenvuoto. Kurkku oli ollut kipeä jo aamusta ja olin kyllä hetken harkinnut sänkyyn jäämistä. Olin kuitenkin olettanut sen häviävän päivänmittaan. Eipä hävinnyt. 

Mikä vielä ihanampaa, minun olisi pitänyt pitää terveystiedon ryhmätyöesitelmä, mutta kaksi kaveriani oli juuri silloin kipeänä ja olin yksin ryhmässä. No eipä sitten pidetty. Opettaja käski minun viedä monisteet (jotka pitäisi lukea kolmenkymmenen sivun kera perjantaiksi) poissa-olijoille, mutta alkaa uhkaavasti näyttää siltä, että on hyvä, jos itse olen perjantaihin mennessä koulussa. Pitää keksiä jotain. Kaiketi skannaan monisteet ja lähetän kaverille.

Terveydenhoitaja ei ole koskaan paikalla kun tarvitsisi ja linkkoja menee väärinä aikoina meillepäin. Joten päätin enkuntunnin jälkeen mennä yhden linkalla kotio. No havahduin matikan tunnilla liian myöhään, että olisin ehtinyt siihen yhden linkkaan. Yritin ensin olla tunnin loppuun asti, mutta koska en saanut keskityttyä ja vitutus kasvoi pääkivun kanssa riittävän voimakkaaksi, pakkasin reppuni ja lähdin kesken matikan tunnin odottamaan puoleksi tunniksi linkkaa.

Jos jotakuta kiinnostaa tietää, miten koeviikko meni, niin voin sanoa, että varmaan surkeiten koko lukuvuoden aikana. No matikan pääsen uusimaan ja psykan korotan. Psykan kokeesta vitonen, kolme esseetehtävää ja muuten täyden kuuden pisteen vastauksia, mutta kaksi ohi aiheen. Että näin. Kuten kaverilleni totesin, perseelleen meni, mutta menipä edes tyylillä.

Kommentit